Anularea zborului înseamnă neefectuarea unui zbor programat anterior și pentru care s-a făcut cel puțin o rezervare.
În cazul anulării zborului, pasagerii au dreptul la asistenţă, rambursare sau redirecţionare, la compensare. Pasagerii au aceste drepturi în funcţie de momentul informării acestora de către operatorul de transport aerian.
Sarcina dovedirii faptului că pasagerii au fost într-adevăr informaţi despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului de transport aerian.
- Pasagerii au dreptul să li se ofere gratuit asistenţă ce constă din:
- mese şi băuturi răcoritoare, proporţionale cu timpul de aşteptare
- cazare la hotel, dacă este necesară o şedere de una sau mai multe nopţi sau în cazul în care este necesară o şedere suplimentară faţă de cea prevazută de pasager precum şi transportul dintre aeroport şi locul cazării
- două apeluri telefonice, mesaje prin telex, fax sau e-mail.
- Pasagerii au dreptul să li se ofere posibilitatea de a alege dintre:
- rambursarea costului biletului la preţul de achiziţie, în cazul în care hotărăsc să nu mai călătorească şi
- redirecţionare către destinaţia finală, cât mai repede posibil sau la o dată ulterioară, la algerea pasagerului, sub rezerva exisitenţei unor locuri disponibile.
- Pasagerii au dreptul la compensare în funcţie de lungimea zborului, după cum urmează:
- 250 euro pentru zborurile de 1500 km sau mai puţin
- 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1500 km şi pentru toate zborurile cuprinse între 1500 si 3500 km
- 600 euro pentru toate zborurile care nu se încadrează la cele două categorii menţionate.
Pasagerii au dreptul să primească compensare şi în cazul în care au fost redirecţionați, dacă ora de sosire depăşeşte ora de sosire prevăzută pentru zborul iniţial rezervat, după cum urmează:
- 250 euro, dacă depăşeşte cu două ore, pentru toate zborurile de 1500 km sau mai puţin
- 400 euro, dacă depăşeşte cu trei ore, pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1500 km şi pentru toate zborurile cuprinse între 1500 şi 3500 km
- 600 euro, dacă depăşeşte cu patru ore, pentru toate zborurile care nu se încadrează la cele două categorii menţionate.
Pasagerii nu au dreptul la compensare în următoarele situaţii:
- dacă sunt informaţi cu privire la anulare
- cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare programată
- între două săptămâni şi şapte zile înainte de ora de plecare programată şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare programată şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire programată iniţial
- în mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare programată şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare programată şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire programată iniţial.
- dacă operatorul de transport aerian poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanţe extraordinare care nu au putut fi evitate deşi au fost luate toate măsurile de posibile.