Despăgubiri pasagerilor aerieni în UEDrept societarLitigii cu profesioniștiCambia, Biletul la ordin și CeculDrept fiscalInsolvențăProtecția consumatorilorDreptul muncii și securității socialeDate, confidențialitate și Cyber SecurityDreptul FamilieiStarea civilăLitigiiExecutare silităDrept ContravenționalDrept PenalDrept execuţional penalDrepturile omului

Drepturile pasagerilor pe transportul aerian

Legislația europeană impune companiilor aeriene să compenseze pasagerii indiferent de naţionalitate ori de cetăţenie (indiferent dacă este sau nu cetăţean al unui stat membru UE) în cazul în care are loc unul din următoarele incidente:

  • refuz la îmbarcare
  • anularea zborului
  • întârzierea prelungită a zborului
  • declasare pasageri
  • neinformare pasageri.

Legislația europeană se aplică în cazul zborurilor care:

  • pleacă de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru sau care
  • pleacă de pe un aeroport situat într-un stat care nu este membru al UE spre un aeroport comunitar, iar zborurile sunt efectuate de transportatori UE.

Legislația europeană nu se aplică în cazurile în care pasagerii călătoresc gratuit sau la un tarif redus, care nu este disponibil direct sau indirect publicului, dar se aplică atunci când pasagerii au bilete emise de un transportator aerian în cadrul unui program de fidelizare a clientelei sau al unui alt program comercial.

Legislația europeană nu se aplică nici în cazul în care pasagerii călătoresc cu elicopterul sau cu o cursă charter privată.