Operatorul de transport aerian trebuie să ofere pasagerilor informaţii cu privire la drepturile acestora.
Acesta trebuie să afișeze un anunţ de informare în zona de înregistrare a pasagerilor, constând din următorul text imprimat cu caractere clare şi vizibile: „În cazul unui refuz la îmbarcare sau în cazul în care zborul dumneavoastră este anulat sau are o întârziere de cel puţin două ore, solicitaţi la ghiseul de înregistrare sau la poarta de îmbarcare textul în care sunt precizate drepturile dumneavoastră, în special cu privire la compensaţie şi asistenţă”
În cazul în care un operator de transport aerian refuză îmbarcarea sau anulează un zbor, trebuie să prezinte fiecărui pasager în cauză o comunicare scrisă în care sunt precizate normele de compensare şi asistenţă.
În cazul unei întârzieri de cel puţin două ore, operatorul de transport aerian trebuie să prezinte fiecărui pasager o comunicare scrisă în care sunt prezentate drepturile pasagerilor.
Pasagerilor trebuie să li se prezinte, sub forma scrisă, coordonatele instituţiei naţionale competente să le soluţioneze plâgerile.