Despăgubiri pasagerilor aerieni în UEDrept societarLitigii cu profesioniștiCambia, Biletul la ordin și CeculDrept fiscalInsolvențăProtecția consumatorilorDreptul muncii și securității socialeDate, confidențialitate și Cyber SecurityDreptul FamilieiStarea civilăLitigiiExecutare silităDrept ContravenționalDrept PenalDrept execuţional penalDrepturile omului

Obligația salariatei

Salariata gravidă/ care a născut recent/ care alăptează are obligația 

  • să anunțe în scris angajatorul asupra stării sale fiziologice și
  • să-i prezinte documentul medical eliberat de medicul de familie sau de medicul specialist care atestă stare, respectiv adeverinţa medicală-tip aprobată de Ministerul Sănătăţii, fie cu carnetul său de gravidă însoțit de Anexa pentru supravegherea medicală a acesteia. 

 Documentul medical trebuie să conţină constatarea stării fiziologice de sănătate a salariatei şi recomandări privind protecţia acesteia la locul de muncă. 

În cazul salariatei gravide, documentul medical trebuie să conţină data prezumtivă a naşterii, precum şi recomandări privind capacitatea de muncă a acesteia pe timp de zi sau, dacă este cazul, pe timp de noapte, precum şi în condiţii de muncă insalubre sau greu de suportat.

În cazul salariatei care au născut recent, informarea și certificatul medical trebuie înaintate nu mai târziu de 6 luni de la data la care a nãscut.

 

În cazul salariatei care alăptează, documentul medical trebuie să conţină recomandări cu privire la capacitatea de munca a acesteia.


    Copyright © 2019 - Ionas Mihaela - Cabinet de avocat. Cluj-Napoca Toate drepturile rezervate.