Despăgubiri pasagerilor aerieni în UEDrept societarLitigii cu profesioniștiCambia, Biletul la ordin și CeculDrept fiscalInsolvențăProtecția consumatorilorDreptul muncii și securității socialeDate, confidențialitate și Cyber SecurityDreptul FamilieiStarea civilăLitigiiExecutare silităDrept ContravenționalDrept PenalDrept execuţional penalDrepturile omului

Remedierea

Remedierea este reparaţia pentru orice deficienţe constatate în termenul de garanţie sau de valabilitate

Peste termenul de garanţie sau de valabilitate, remedierea poate fi cerută numai pentru deficienţele constând în vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare.

Termenul de remediere este lăsat pe seama unor dispoziţii reglementare şi a contractului dintre vânzător şi consumator.

Pentru viciile ascunse, termenul maxim de remediere, curge de la data producerii raportului expertizei tehnice, care este repartizată unui "organism tehnic neutru".

În legislaţia noastră pentru majoritatea produselor şi serviciilor nu există astfel de organism.

Expertiza tehnică judiciară sau extrajudiciară nu poate fi încredinţată decât specialiştilor care au dobândit calitatea de expert după o procedură legală şi care se află înregistraţi pe liste editate de Ministerul Justiţiei, depozitate de acesta şi de către tribunal, unde funcţionează un birou special.

Expertul poate fi desemnat prin acordul vânzătorului şi al consumatorului sau de către instanţa investită cu o cerere de asigurare a dovezilor sau cu cererea de despăgubiri.

Pentru remedierea altor deficienţe decât viciile ascunse, nu este stability momentul de la care curge termenul de remediere, dar acesta nu poate fi altul decât acela al înregistrării reclamaţiei de neconformitate de către vânzător.