Principalele drepturi ale consumatorilor sunt:
- dreptul de a fi protejaţi împotriva riscului de achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitateaori să le afecteze drepturile şi interesele legitime
- dreptul de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristiclor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor
- dreptul de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori
- dreptul de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate
- dreptul de a fi despăgubiţi pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloacele prevăzute de lege
- dreptul de a se organiza în asociaţii pentru protecţia consumatorilor, în scopul părării intereselor lor.